• 1

    ສະບາຍດີ

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

  • 6

  • 7

  • 8

ສາມັກຄີ ມີວິໄນ ທັນສະໄໝ ໄດ້ມາດຕະຖານ

     ຈັດກອງ​ປະ​ຊຸມ​ວິ​ຊາ​ການ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການຮູ້​ໜັງ​ສືຂອງ​ນັກ​ຮຽນ​ຊັ້ນ​ປະ​ຖົມ​ຕອນ​ຕົ້ນ: ການ​ຮຽນ-ກາ​ນສອນ​ອ່ານ ໄດ້​ໄຂ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ ໃນ​ລະ​ຫວ່າງວັນ​ທີ 4-6 ມິ​ຖຸ​ນາທີ່​ຫ້ອງ​ປະ​ຊຸມໃຫ​ຍ່ ສະ​ຖາ​ບັນ​ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ວິ​ທະ​ຍາ​ສາດ​ການ​ສຶກ​ສາ.  

     ພາຍ​ໃຕ້​ການ​ເປັນ​ປະທານ​ຂອງ ທ່ານ ລີ​ຕູ້ ບົວ​ປາວ ລັດ​ຖະ​ມົນ​ຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າ​ການ​ກະ​ຊວງ​ສຶກ​ສາ​ທິ​ການ ແລະ​ ກິ​ລາ  ແລະ ທ່ານ ນາງ ອ້ອມ​ພອນ ຣິ​ແກນ ​​ເຈົ້າໜ້າທີ​ອາ​ວຸໂສ​ດ້ານ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ງານ​ຈາກ​ທະ​ນາ​ຄານ​ໂລກ, ( Ms Omporn Renior, Senior Operations Officer ທະ​ນາ​ຄານ​ໂລກ) ເປັນ​ປະ​ທານ​​ຮ່ວມ ໂດຍມີຜູ້​ອຳ​ນວຍ​ການ ແລະ ຮອງອຳ​ນວຍ​ການ ​ສ.ວ​.ສ, ຫົວ​ໜ້າ​ກົມ​ອະ​ນຸ​ບານ ແລະ ປະ​ຖົມສຶກ​ສາ, ​ຄະ​ນະ​ອຳ​ນວຍ​ການສູນ​ ບັນ​ດາ​ພະ​ແນກ​ການ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ອ້ອມ​ຂາງ​ກະ​ຊວງ​ສຶກ​ສາ​ທິ​ການ ແລະ ກິ​ລາ, ນັກ​ວິ​ຊາ​​ການ ພ້ອມ​ດ້ວຍ​ຜູ້​ຕ່າງ​ໜ້າອົງ​ການ​ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ​ທີ່​ກ່​ຽວຂ້ອງ​ຫຼາຍ​​ທ່ານ​ລວມ​ທັງ​ໜົດ 40 ກວ່າ ທ່ານເຂົ້າ​ຮ່ວມ.

     ໃນ​ໂອ​ກາດນີ້ ລັດ​ຖະ​ມົນ​ຕີ​ຊ່ວຍວ່າ​ການ​ກະ​ຊວງ​ສຶກ​ສາ​ທິ​ການ ແລະ ກິ​ລາ ໄດ້​ມີຄຳ​ເຫັນ​ກ່ຽວ​ກັບ​ຄວາມ​ສຳ​ຄັນ ແລະ ຄວາມ​ເປັນ​ມາ​ຂ​ອງ​ການ​ສອນ​​ອ່ານພ້ອມນັ້ນ ​ທ່ານ​ ຍັງເນັ້ນ​ໜັກ​ບາງ​ບັນ​ຫາ​ຂ​ອ​ງ​ນັກ​ຮຽນ​ຊັ້ນ​ປະ​ຖົມທີ່​ຍັງ​ບໍ່ສາ​ມາດ​ອ່ານ​ໜັງ​ສືໄດ້​, ​ຈະ​ປັບ​ປຸງ​ແນວ​ໃດ ອ່ານ​ແນວ​ໃດ​ຈຶ່ງ​ຈະ​ຖືກ​ຫຼັກ​ໄວ​ຍາ​ກອນ ແລະ ສ່ວນ​ຫຼາຍ​ແມ່ນ​ເດັກ​ນ້ອຍບໍ່​ເຂົ້າ​ໃຈ ຫຼື ຍັງ​ບໍ່​ສາ​ມາດອ່ານໄດ້​ໃນ​ຂັ້ນ​ປະ​ຖົມ ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ເອົາ​ຈິງ​ເອົາ​ຈັງ ໃຫ້​ມີ​ການ​ພັດ​ທະ​ນາຄູ​ສອນ​ໃຫ້​ມີ​ຄຸນ​ນະ​ພາບ​, ​ມີ​ທັກ​ສະ​ໃນ​ການ​ສອນ​ເພື່ອ​​ພັດ​ທະ​ນາ​ການ​ອ່ານ​ຂອງນັກ​ຮຽນ ພ້ອມ​ທັງ​ກ່າວ​ຕື່ມ​ອີກວ່າ: ​ເຮົາ​ຈະ​ສ້າງ​ຄູ​ແນວ​ໃດ ເພື່ອ​ຈະ​ໄປ​ສອນ​ອ່ານ​ໃຫ້​ນັກ​ຮຽນ​ໄດ້​ມີ​ຄຸນ​ນະ​ພາບ​ເຮັດ​ໃຫ້​ການ​ສຶກ​ສາ​ພາກ​ບັງ​ຄັບ​ໄດ້​ມີ​ຜົນ​ສຳ​ເລັດ, ໃນ​ຕອນ​ທ້າຍ​ທ່ານຍັງ​ໄດ້​ເນັ້ນ​ໜັກ​​ກ່ຽວ​ກັບ​ ການ​ຮຽນ​-ການ​ສອນ​ອ່ານ ໃຫ້​ມີ​ຄຸນ​ນະ​ພາບ​ມາດ​ຕະ​ຖານ, ເຮັດ​ແນວ​ໃດ​ປະ​ເທດ​ເຮົາ​ຈະ​ຫຼຸດ​​ພົ້ນຄວາມ​ທຸກ​ຍາກ, ທ່ານ​ຍັງ​ໄດ້​ກ່າ​ວ​​ຂອບ​ໃຈ ແລະ ຊົມ​ເຊີຍອົງ​ການ, ພ້ອມ​ທັງຊ່ຽວ​ຊານ ພາກ​ສ່ວນ​ຕ່າງໆ ​ທີ່​ໄດ້​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ສະ​ໜັບ​ສະ​ໜູນ ແລະ ຮຽກ​ຮ້ອງໃຫ້​ສືບ​ຕໍ່​ພັດ​ທະ​ນາ​ເພື່ອ​ບັນ​ລຸແຜນ​ 8 ໃນ 5 ປີ​ຂ້າງ​ໜ້າ​ຢ່າງຂຸ້ນ​ຂ້ຽວ ຍົກ​ສະ​ມັດ​​ຖະ​ພາບ​ໃຫ້​ເຫັນ​ຢ່າງ​ຈະ​ແຈ້ງໃຫ້​ທັນ​ສະ​ພາບ​ໄປ​ສູ່​ຄວາມ​ທັນ​ສະ​ໄໝ.

     ໃນ​ປະ​ຈຸ​ບັ​ນ​ສະ​ພາບ​ລວມ​ກ່ຽວ​ກັບ​ປະ​ສິດ​ທິ​ຜົນ​ຂອງ​ການ​ສຶກ​ສາ ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ການ​ອ່ານ ​ຄຸນ​ນະ​ພາບ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຂອງ​ນັກ​ຮຽນ​ຍັງ​ຕ່ຳ ນັກ​ຮຽນ​ທີ່​ຈົບ​ຊັ້ນ​ປະ​ຖົມ​ສຶກ​ສາ​​ຈຳ​ນວນ​ຫຼາຍຍັງ​ບໍ່​ສາ​ມາດ​ອ່ານ ແລ​ະ ເຂົ້າ​ໃຈ​ປະ​ໂຫຍກ​ງ່າຍໆ, ໂອ​ກາດ​ທີ່​ດີ​ທີ່​ຈະ​ສອນ​ໃຫ້​ນັກ​ຮຽນ​ຮູ້​ຈັກ​ວິ​ທີ​ອ່ານ​ແມ່ນ​ຢູ່​ປະ​ຖົມ​ຕອນ​ຕົ້ນ ປ.1, 2 ແລະ ປ.3 ເພາະ​ຈົບ​ຊັ້ນ​ປະ​ຖົມ​ໄປ​ແລ້ວ​ໃຫ້​ນັກ​ຮຽນ​ຮູ້​ຈັກ​ອ່ານ​ອອກ​ສຽງ​ຖືກ ແລະ ເຂົ້າ​ໃຈ​ຄວາມ​ໝາຍ​ ເຮັດ​ໃຫ້​ນັກ​ຮຽນ​ມີ​ພື້ນ​ຖານ​ທີ່​ດີ​. ສະ​ນັ້ນເພື່ອ​ຊອກ​ຫາ​ຂໍ້​ມູນ​ກ່ຽວ​ກັບ​ທັກ​ສະ​ຂັ້ນ​ພື້ນ​ຖານ​ຂອງ​ການ​ອ່ານ ບໍ່​ແມ່ນ​ເນື້ອໃນ​ແຕ່​ເປັນສະ​ມັດຖະ​ພາບ​ຂັ້ນ​ພື້ນ​ຖານຂອງ​ນັກ​ຮຽນ​ໃນ​ຊັ້ນ​ປະ​ຖົມ​ສຶກ​ສາ​ຕອນ​ຕົ້ນ ເພື່ອ​ສຶກ​ສາ​ວິ​ທີ​ການ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ໃນ​ການ​ປະ​ເມີນ​ການ​ອ່ານ ແລະ ຕິດ​ຕາມ​ກິດ​ຈະ​ກຳ​ຕ່າງໆ​ໃນ​ຫ້ອງ​ຮຽນ ແລະ ຊ່ວຍ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ຄົ້ນ​ຄວ້າ​ວິ​ທະ​ຍາ​ສາດ​ການ​ສຶກ​ສາ​ໃນ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ປະ​ເມີນ ແລະ ຕີ​ຄວາມ​ໜາຍ​ຂອງ​ການ​ວິ​ໄຈ ເພື່ອ​ນຳ​ມາ​ເປັນ​ຂໍ້​ມູນ​ໃນ​ການ​ປັບ​ປຸງ​ຫຼັກ​ສູດ​ການ​ຮຽນ-ການ​ສອນ​ອ່າ​ນ​ໃຫ້​ມີ​ຄຸນ​ນະ​ພາບ​ສູງ​ຂຶ້ນໄປ​ເລື້ອຍໆ.

     ​ ໃນ​ກອງ​ປະ​ຊຸມ​ໄດ້​ມີ​ການ​ແລກ​ປ່ຽນ​ຄຳ​ຄິດ​ເຫັນ​ຢ່າງ​​ກົງ​ໄປ​ກົງ​ມາ ສາ​ມາດ​ປະ​ກອບ​ຄຳ​ຄິດ​ເຫັນ​ຢ່າງ​ຖືກ​ຈຸດ​ເຮັດ​ໃຫ້​ກອງ​ປະ​ຊຸມ​ໄດ້​ມີ​ການ​ແກ້​ໄຂ​​ໄດ້ຖືກ​ຈຸດ ແລະ ວິ​ເຄາະ​ຢ່າງ​ຖືກ​ຕ້ອງເຊິ່ງ​ໄດ້​ບັດ​ລຸຜົນ​ສຳ​ເລັດຢ່າງ​ຈົບ​ງາມ​​ ກອງ​ປະ​ຊຸມ​ໄດ້​ດຳ​ເນີນໄປ​ເປັນ​ເວ​ລາ 3 ວັນ ຈຶ່ງ​ໄດ້​ອັດ​ລົງ