ທີ່ຕັ້ງ ແລະ ພາລະບົດບາດ
ຫ້ອງການກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ຂຽນດ້ວຍຕົວອັກສອນຫຍໍ້ “ ຫກ ” ເປັນກົງຈັກບໍລິຫານ ໃນໂຄງປະກອບການຈັດຕັ້ງຂອງ ກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ, ມີພາລະບົດບາດເປັນເສນາທິການ ໃຫ້ແກ່ລັດຖະມົນຕີ ໃນການຄຸ້ມຄອງ-ບໍລິຫານຫ້ອງການ, ວຽກງານປະຊາສໍາພັນ, ເລຂານຸການ, ພິທີການ, ຄົ້ນຄວ້າ-ສັງລວມ, ການເງິນ, ຄຸ້ມຄອງຊັບສິນ, ວຽກງານຄວາມກ້າວໜ້າແມ່ຍິງ ແລະ ແມ່-ເດັກ, ການສົ່ງເສີມ ການລົງທຶນພາກເອກະຊົນ, ການຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ປະເມີນຜົນພາຍໃນຫ້ອງການ, ອໍານວຍຄວາມ ສະດວກໃຫ້ແກ່ການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຂອງຄະນະນໍາກະຊວງ ແລະ ພາກສ່ວນຕ່າງໆ ໃນສໍານັກກະຊວງ 1 ສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ແລະ ເປັນໃຈກາງພົວພັນປະສານງານຢູ່ພາຍໃນ ແລະ ນອກຂະແໜງການສຶກສາ ທິການ ແລະ ກິລາ.
ໜ້າທີ
ຫ້ອງການກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ມີໜ້າທີ່ດັ່ງນີ້:
1. ຄົ້ນຄວ້າ, ເຊື່ອມຊຶມ ແລະ ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍແນວທາງນະໂຍບາຍ, ກົດລະບຽບ, ມະຕິ, ຄໍາສັ່ງຂອງ ພັກ, ກົດໝາຍຂອງລັດ, ທິດທາງແຜນການ ແລະ ຍຸດທະສາດຂອງກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກີລາ ເພື່ອສ້າງເປັນແຜນພັດທະນາວຽກງານຂອງຫ້ອງການກະຊວງໃນແຕ່ລະໄລຍະ;
2. ຄົ້ນຄວ້າ, ສ້າງ ແລະ ປັບປຸງບັນດານິຕິກຳກ່ຽວກັບວຽກງານຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານຂອງຫ້ອງການ;
3. ຊຸກຍູ້ ແລະ ສົ່ງເສີມ ການສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນພາຍໃນຫ້ອງການ ໂດຍປະສານສົມທົບກັບພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຕາມການແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງ;
4. ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ສະເໜີຂັ້ນເທິງເພື່ອປະຕິບັດນະໂຍບາຍ, ສະຫວັດດີການ, ການຍ້ອງຍໍ ແລະ ການປະຕິ ບັດວີໄນໃຫ້ແກ່ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນພາຍໃນຫ້ອງການ;
5. ຕິດຕາມ ແລະ ຊຸກຍູ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາ ມະຕິ, ຄໍາສັ່ງ, ດຳລັດ ຂອງລັດຖະບານ, ມະຕິກອງປະ ຊຸມລັດຖະມົນຕີ ແລະ ຮອງລັດຖະມົນຕີປະຈຳອາທິດ ແລະ ກອງປະຊຸມຄະນະນໍາບໍລິຫານລັດລະດັບ ກະຊວງປະຈໍາເດືອນ;
6. ສັງລວມສະພາບການເຄື່ອນໄຫວທີ່ພົ້ນເດັ່ນ ແລະ ແຜນວຽກຈຸດສຸມປະຈໍາເດືອນຂອງບັນດາຫ້ອງການ, ກົມ, ສະຖາບັນ, ສຳນັກພິມສຶກສາ ແລະ ກິລາ, ສູນ ແລະ ພະແນກສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງ ເພື່ອລາຍງານຕໍ່ຄະນະນໍາກະຊວງ ແລະ ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ;
7. ຄຸ້ມຄອງລະບົບເອກະສານຂາເຂົ້າ, ຂາອອກ, ກວດກາ, ກັ່ນຕອງ, ການຈໍລະຈອນເອກະສານພາຍໃນ ແລະ ພາຍນອກຂອງຂະແໜງການສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ, ເກັບຮັກສາສໍານວນເອກະສານ, ຄຸ້ມຄອງ ຕາປະທັບຂອງກະຊວງ ແລະ ຫ້ອງການກະຊວງ;
8. ເກັບກຳສະພາບ, ສັງລວມບັນຫາທີ່ໄດ້ຜ່ານໂທລະສັບສາຍດ່ວນຈາກສະພາແຫ່ງຊາດ, ຫ້ອງວ່າການ ສໍານັກງານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແລະ ສາຍດ່ວນຂອງກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ເພື່ອລາຍງານ ຂໍ ທິດຊີ້ນໍາຈາກລັດຖະມົນຕີ ເປັນປົກກະຕິ;
9. ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານເລຂານຸການ-ພິທີການ ແລະ ຕິດຕາມຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍ ແລະ ຄວາມສະອາດຈົບາາມຂອາຫ້ອາປະຂມ. ຫ້ອາເຮັດວຽກການນໍາ ແລະ ສຳນັກາານກະຂວາສຶກສາທິການແລະ ກິລາ;
10. ປະສານສົມທົບກັບພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດລະບົບການຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານຫ້ອງການຕາມ ທິດຫັນເປັນທັນສະໄໝ ພາຍໃນສໍານັກກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ;
11. ໂຄສະນາປະຊາສໍາພັນຂໍ້ມູນຂ່າວສານການເຄື່ອນໄຫວຂອງຫ້ອງການ ແລະ ຄະນະນໍາກະຊວງສຶກສາ ທິການ ແລະ ກິລາ;
12. ຂຶ້ນແຜນ, ຄຸ້ມຄອງ, ຈັດສັນ, ຕິດຕາມ, ກວດກາ, ຊຸກຍູ້ການນໍາໃຊ້ ແລະ ສະຫຼຸບລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍ ງົບປະມານແຫ່ງລັດ ແລະ ກອງທຶນສະຫວັດດີການຄູຂອງສຳນັກກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ໃຫ້ ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນ;
13. ຄຸ້ມຄອງຊັບສົມບັດ, ການກໍ່ສ້າງ, ສ້ອມແປງ, ອາຄານ, ສະຖານທີ່, ທີ່ດິນ, ສະໜາມກິລາ, ພາຫະນະ, ອຸປະກອນຮັບໃຊ້ ແລະ ອຳນວຍຄວາມສະດວກດ້ານຕ່າງໆພາຍໃນສໍານັກກະຊວງ;
14. ວາງແຜນ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ວຽກງານສົ່ງເສີມຄວາມສະເໝີພາບຍິງ-ຊາຍ ແລະ ແມ່-ເດັກ ໃນ ຂະແໜງການສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ;
15. ວາງແຜນ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານສາມສ້າງໃນຂະແໜງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ;
16. ວາງແຜນ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານຄຸ້ມຄອງໄພພິບັດ ແລະ ການປ່ຽນແປງດິນຟ້າອາກາດ ໃນຂະແໜງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ;
17. ເປັນໃຈກາງໃນການສົ່ງເສີມການລົງທຶນພາກເອກະຊົນ ໃນຂະແໜງການສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ. ພ້ອມທັງ ຄຸ້ມຄອງສະມາຄົມການສຶກສາພາກເອກະຊົນ;
18 . ສ້າງຖານຂໍ້ມູນການຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານ ຂອງວຽກງານຕ່າງໆຂອງຫ້ອງການ ໂດຍອີງໃສ່ມາດຕະຖານ
ການຄຸ້ມຄອງຂໍ້ມູນຂະແໜງການສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ;
19. ພົວພັນ ແລະ ປະສານງານກັບຫ້ອງການ, ກົມ, ອົງການທຽບເທົ່າກົມ, ສະຖາບັນ, ສູນ, ອົງການຈັດຕັ້ງ
ສາກົນ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງຕ່າງໆທັງພາກລັດ ແລະ ເອກະຊົນ ຕາມພາລະບົດບາດ;
20. ກວດກາ, ຕິດຕາມ ແລະ ປະເມີນຜົນ ພ້ອມທັງສະຫຼຸບ ແລະ ລາຍງານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານ ຂອງຕົນ ໃຫ້ຂັ້ນເທິງ ເປັນປົກກະຕິ;
21. ປະຕິບັດໜ້າທີ່ອື່ນ ຕາມການມອບໝາຍຂອງລັດຖະມົນຕີ.
ຂອບເຂດສິດ
ຫ້ອງການກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ມີຂອບເຂດສິດດັ່ງນີ້:
1. ສະເໜີແຜນການ ແລະ ແຜນງົບປະມານ ເພື່ອພັດທະນາວຽກງານທີ່ຕົນຮັບຜິດຊອບຕໍ່ລັດຖະມົນຕີ;
2. ສະເໜີລັດຖະມົນຕີ ພິຈາລະນາ, ອະນຸມັດ, ປັບປຸງ, ສ້າງ ຫຼື ຍົກເລີກບັນດານິຕິກຳ ກ່ຽວກັບວຽກງານ ຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານຫ້ອງການ ທີ່ບໍ່ສອດຄ່ອງ;
3. ສະເໜີຕໍ່ລັດຖະມົນຕີ ພິຈາລະນາ, ອະນຸມັດ, ສ້າງຕັ້ງ ຫຼື ຍົກເລີກ ພະແນກພາຍໃນຂອງຫ້ອງການ;
4. ສະເໜີລັດຖະມົນຕີ ບັນຈຸ, ສັບຊ້ອນ, ຍົກຍ້າຍ, ແຕ່ງຕັ້ງ, ປົດຕໍ່າແໜ່ງ, ຍ້ອງຍໍ ແລະ ປະຕິບັດວິໄນ ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນຂອງຫ້ອງການ ຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການ;
5. ຄຸ້ມຄອງ ແລະ ນໍາໃຊ້ງົບປະມານ, ວັດຖຸ-ຊັບສິນ, ກອງທຶນ, ທຶນຊ່ວຍເຫຼືອປະເພດຕ່າງໆຕາມການ ອະນຸມັດຂອງລັດຖະມົນຕີ;
6. ປະຕິບັດໂຄງການຊ່ວຍເຫຼືອລ້າ, ກູ້ຢືມ, ໂຄງການຮ່ວມມືກັບຕ່າງປະທດ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນ ຕາມການອະນຸມັດຂອງລັດຖະມົນຕີ;
7. ສະເໜີລັດຖະມົນຕີ ປົກປ້ອງ, ຄຸ້ມຄອງບຸກຄະລາກອນ, ຊັບສິນ, ລິຂະສິດທາງດ້ານການສຶກສາ, ວິທະຍາສາດ ແລະ ກິລາ;
8. ເຊັນໜັງສືແຈ້ງການ, ໜັງສືສະເໜີ, ບັດເຊີນ, ໃບກິດສໍາພັນ, ເອກະສານການເງິນ, ສັນຍາ ແລະ ເຊັນ ຢັ້ງຢືນເອກະສານຕ່າງໆ ໃຫ້ບັນດາຫ້ອງການ, ກົມ, ສະຖາບັນ, ສູນ, ການຈັດຕັ້ງທີ່ຂຶ້ນກັບກະຊວງສຶກ ສາທິການ ແລະ ກິລາ ຕາມພາລະບົດບາດ, ໜ້າທີ່ ແລະ ຕາມການມອບໝາຍຂອງລັດຖະມົນຕີ;
9. ພົວພັນ, ປະສານງານ, ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມ, ພົບປະເຈລະຈາກັບພາກສ່ວນຕ່າງໆຕາມການມອບໝາຍ ຂອງຄະນະນໍາກະຊວງ;
10. ປະຕິບັດສິດອື່ນ ຕາມການມອບໝາຍຂອງລັດຖະມົນຕີ.
ຫຼັກການ ແລະ ແບບແຜນວິທີເຮັດວຽກ
ຫຼັກການ
ຫ້ອງການກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຕາມຫຼັກການດັ່ງນີ້:
1. ປະຕິບັດຫຼັກການລວມສູນປະຊາທິປະໄຕ, ຕົກລົງເປັນໝູ່ຄະນະກ່ຽວກັບບັນຫາລວມຂອງຫ້ອງການ;
2. ປະຕິບັດລະບອບຫົວໜ້າດຽວ, ແບ່ງງານໃຫ້ບຸກຄົນຮັບຜິດຊອບ ແລະ ເສີມຂະຫຍາຍຫົວຄິດປະດິດ ສ້າງ ຂອງພະນັກງານ, ລັດຖະກອນ ທຸກລະດັບ; 3. ທຸກການເຄື່ອນໄຫວ ຂອງຫ້ອງການກະຊວງ ແມ່ນອີງໃສ່ກົດໝາຍ, ລະບຽບການ, ຫຼັກການລວມ
ຂອງພັກ, ລັດຖະບານ, ນໍາເອົາແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກ ແລະ ລັດຖະບານ ແລະ ນໍາເອົາ ແຜນການປະຈຳປີ, ແຜນ 5 ປີ ຂອງກະຊວງ ມາຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍໃຫ້ໄດ້ຮັບຜົນດີ.
ແບບແຜນວິທີເຮັດວຽກ
ຫ້ອງການກະຊວງ ມີແບບແຜນວິທີເຮັດວຽກ ດັ່ງນີ້:
1. ເຮັດວຽກມີແບບແຜນ, ແຜນງານ ແລະ ໂຄງການລະອຽດ, ແກ້ໄຂວຽກງານຢ່າງມີຈຸດສຸມ ແລະ ເປົ້າ ໝາຍໃນແຕ່ລະໄລຍະ, ປະສານສົມທົບຢ່າງແໜ້ນແຟ້ນກັບພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ເພື່ອຮັບປະກັນ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ວຽກງານຫ້ອງການກະຊວງ ໃຫ້ໄດ້ຮັບຜົນດີ;
2. ເຮັດວຽກມີການຕິດຕາມ, ກວດກາ, ຊຸກຍູ້, ສະຫຼຸບຖອດຖອນບົດຮຽນ, ຕີລາຄາຜົນໄດ້ ແລະ ຜົນ ເສຍ;
3. ປະຕິບັດລະບອບປະຊຸມ ປະຈຳອາທິດ, ປະຈຳເດືອນ, 3 ເດືອນ, 6 ເດືອນ, ປະຈຳປີ ແລະ ປະຕິບັດ ລະບອບລາຍງານ ໃຫ້ຂັ້ນເທິງ ແລະ ລັດຖະບານເປັນປົກກະຕິ.